wtorek, 10 marca 2015

Wszyscy nosimy maski


         
       "Świat jest teatrem , aktorami ludzie , którzy kolejno wchodzą i znikają"
        Codziennie gdy wstajesz rano zakładasz maskę. Co jakiś czas ją zmieniasz , dostosowujesz do sytuacji ,momentu swojego życia. Każdy z nas choć raz w życiu grał nie swoją role, w relacjach z innymi. Gramy nie tylko z ludźmi ale i z własnymi słabościami.
Czasami warto się na chwile zatrzymać. Włączyć "stop" w tej chorej grze. Usiąść i pomyśleć nad tym co jest nie tak "Czemu znów musiałem to zrobić , grać kogoś kim na prawdę nie jestem".

Zakładamy maski aby ukryć to kim na prawdę jesteśmy. Nasze wady, słabości i sekrety chcemy zostawić tylko dla siebie. Kieruje nami strach przed brakiem akceptacji i odrzuceniem przez innych. Zdjęcie maski wiązałoby się z pokazaniem wszystkiego co posiadamy. Wszystkiego czyli naszych Uczuć.

Gramy rolę jaką w danej chwili wypada nam grać. Uśmiechamy się na zewnątrz, w środku przeżywając to co tak na prawdę się stało. Robimy to bo nie chcemy obarczać innych swoimi problemami lub po prostu nie chcemy by ktoś ingerował w nasze życie, przekraczał granice , zdjął naszą maskę.
Czasami mijają miesiące , lata zanim zdecydujemy się zaufać komuś na tyle by nie nosić przy nim maski. Pokazać to kim na prawdę jesteśmy , ujawnić nasze skrywane historie , sekrety i wady.
Swoje wszystkie maski ściągasz dopiero wtedy gdy jesteś sam a z żadnej strony nikt nie próbuje Ci narzucić jaki powinieneś być. Tylko wtedy potrafisz być na prawdę sobą.

Zakładając maski trzeba pamiętać o tym kim tak naprawdę jesteśmy , bo za długo noszone lubią przyrastać do twarzy.
 Nie ma osoby która cały czas jest sobą i bez względu na wszystko żadnej maski nie zakłada. Trzeba być świadomym tego, że nawet nieświadomie przywdziewamy jakąś maskę.       

17 komentarzy:

  1. Masz rację. Każdy zakłada maski. Myślę, że to może dlatego, że nie chcemy, żeby ludzie się zbytnio interesowali nie swoimi sprawami. Ale każdy ma swój powód. Świetnie napisane :)

    Pozdrawiam
    Mój blog [klik]

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie napisane :)
    http://malyelemenyzycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super piszesz! Zgadzam się z Paulina Sz. :)
    Arteola - mój blog bede wchodzic i zycze powodzenia w dalszym blogowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkowicie się z Tobą zgadzam. Myślę, że większość z nas stara się być sobą, aczkolwiek otoczenie też zmienia nasze zachowania :)
    ☕ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się. Niektórzy dorabiają sobie maski, żeby lepiej wypaść, a niektórzy próbują być sobą ale nie potrafią. http://mydailylifewera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, wszyscy zakładają maski.
    Od razu skojarzyło mi się z piosenką Edwarda Stachury "Życie to nie teatr"... :)

    lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się... Niestety to prawda :(
    Pozdrawiam cieplutko ;) Może zajrzysz do mnie i zaobserwujesz ? Ja się odwdzięczę :)
    daisy-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. swego czasu tez zakladalam maske, ale od jakiegos czasu jestem sobą i jest mi z tym mega dobrze :)
    dzięki za kliki <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio miałam podobny temat na lekcji polskiego (ludzie są aktorami na scenie życia, ale wiązało się to też z fałszywością) Bardzo fajnie napisane :)
    http://soniaslifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętaj jak mieliśmy taki temat na języku polskim, ojej uwilbiałam się wypowiadać na temat masek, które ludzie zakładają. Zgadza się, nikt nie jest zawsze w pełni sobą.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  11. W ten sposób ludzie kreują swoje własne ja. Trzeba przymierzać różne maski by móc wykreować swoje ja.
    http://ksiezycova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie tu :) Obserwuję :3

    http://everythhingg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam czasy, kiedy nosiłam maskę, cieszę się, że one już minęły :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post! Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę :) Poklikałabyś w linki w poście? Zrobię to samo u Ciebie jeśli masz :))) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oszukujmy się, życie to nie bajka, robimy to aby móc przetrwać w tym zgubnym świecie, dostosować się. Czy jest to dobre nie, ale jeśli czasem nie możemy inaczej? Jest JEDEN warunek - że ubranie takiej "maski" nie skrzywdzi innych, owszem krzywdzi tylko nas, ale tylko i wyłącznie na nasze własne życzenie.
    jedenmoment-jednachiwla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń